11.11.2024

TIMOCOM Βαρόμετρο Μεταφοράς: Σε αναζήτηση χαμένων μεταφορικών ικανοτήτων

TIMOCOM Βαρόμετρο Μεταφοράς: Σε αναζήτηση χαμένων μεταφορικών ικανοτήτων

TB Q3 Graphic freight share EU-EU_EN

TIMOCOM Βαρόμετρο Μεταφοράς: Αναλογία φορτίο προς φορτηγό και πρόβλεψη για το 4ο τρίμηνο του 2024

Τα νούμερα σε προσφορές φορτίων παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Η ισχυρή ζήτηση για βραχυπρόθεσμη μεταφορική ικανότητα οδήγησε σε απότομη αύξηση των φορτίων στον Σεπτέμβριο.

Σε αντίθεση με τη γενική οικονομική κατάσταση ύφεσης, η ανάπτυξη του βαρόμετρου μεταφοράς της TIMOCOM δείχνει υψηλή ζήτηση για μεταφορική ικανότητα στην Ευρώπη. Τα στοιχεία στις προσφορές φορτίου το 3ο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 90% σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ οι προσφορές φορτηγών που παράγονται στην Αγορά TIMOCOM συνεχίζουν να μειώνονται. 

Η ζήτηση στην Ευρώπη σχεδόν αμετάβλητη

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η ζήτηση για μεταφορικό χώρο το τρίτο τρίμηνο παρέμεινε σχεδόν τόσο υψηλή όσο το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (-0,1%). Σταμάτησε η παραδοσιακή καλοκαιρινή ύφεση; Παρά την οικονομική ύφεση; Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός των προσφορών φορτίων στην αγορά spot ήταν σημαντικά υψηλότερος από το 2023 και έφτασε στο αποκορύφωμά του τον Σεπτέμβριο με μέσο μερίδιο φορτίων 81%. Στις γερμανικές εσωτερικές μεταφορές, ο αριθμός των προσφορών φορτίων το τρίτο τρίμηνο ήταν 11% χαμηλότερος από το προηγούμενο τρίμηνο και 66% υψηλότερος από την αξία τη συγκρίσιμη περίοδο του 2023. Αυτή η εξέλιξη είναι αξιοσημείωτη, επειδή οι επιχειρηματικές προσδοκίες των εταιρειών και οι παραγγελίες στη Γερμανία είναι σύμφωνα με το IFO Institute σε αρνητικό έδαφος. Στον τομέα της μεταποίησης, ο δείκτης υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2020. Η έλλειψη παραγγελιών έχει επιδεινωθεί. Αυτό επηρεάζει πρωτίστως τους βασικούς τομείς της γερμανικής βιομηχανίας, αλλά και τον τομέα των υπηρεσιών και του εμπορίου. 

Η πολωνική οικονομία, από την άλλη, αναπτύσσεται πιο θετικά. Σύμφωνα με τις εαρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Πολωνίας θα αυξηθεί κατά 2,8 τοις εκατό το 2024, σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από τον μέσο όρο της Ε.Ε. Η πολωνική οικονομία αναπτύχθηκε σημαντικά τόσο σε εισαγωγές όσο και σε εξαγωγές το δεύτερο τρίμηνο. Σε πολλά δρομολόγια από και προς την Πολωνία, ο αριθμός των προσφορών εμπορευμάτων πολλαπλασιάστηκε επίσης το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτά περιλαμβάνουν δρομολόγια προς Ουγγαρία, Τσεχία, Γαλλία και Γερμανία. Αυξήσεις σημειώθηκαν και στις παραπάνω σχέσεις σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Λόγω έλλειψης πόρων, περισσότερες προσφορές φορτίων στην αγορά spot

Λόγω του γεγονότος ότι λείπουν πολλοί πόροι στην αγορά μεταφορών λόγω κλεισίματος εταιρειών και πτωχεύσεων, καθώς και αργιών και περιόδων διακοπών, αλλά και οι ενεργές εταιρείες μεταφορών έχουν μειώσει τον στόλο τους για λόγους κόστους, η ανάγκη χωρητικότητας αναζητείται ολοένα και περισσότερο στις ανταλλαγές φορτίων μέσω της αγοράς spot. «Παρά την μειωμένη ζήτηση στη γερμανική οικονομία, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για μεταφορές. Οι χαμένες δυναμικότητες στον τομέα των μεταφορών υπερβαίνουν την οικονομική ύφεση, επομένως η ζήτηση στις ανταλλαγές φορτίων παραμένει πολύ υψηλή το τρίτο τρίμηνο», εξηγεί ο Gunnar Gburek, Head of Business Affairs της TIMOCOM, εξηγώντας την αντίθετη εξέλιξη. «Σε ορισμένους κλάδους, η ζήτηση για φορτηγά μπορεί να καλυφθεί με τις υπάρχουσες χωρητικότητες, ειδικά όπου δεν χρειάζονται πιστοποιητικά ούτε ειδικός εξοπλισμός. Σε βιομηχανίες που απαιτούν ειδικό εξοπλισμό, π.χ. ψυγεία, Coil, φορτηγά με Clark ή συγκεκριμένες άδειες, εξακολουθεί να υπάρχει τεράστια έλλειψη και είναι δύσκολο ή αδύνατο να αποκτηθεί πρόσθετη χωρητικότητα». 

Λιγότερη χωρητικότητα και λιγότερα νέα οχήματα

Η έλλειψη φορτηγών είναι ορατή στη μείωση των προσφορών φορτηγού στην Αγορά TIMOCOM. Αυτά μειώθηκαν συνολικά κατά 8% το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Αυτό δείχνει έναν παραλληλισμό με τις νέες ταξινομήσεις στον κλάδο επαγγελματικών οχημάτων την ίδια περίοδο. Για μεγάλα φορτηγά, ο αριθμός των πρόσφατα δηλωμένων οχημάτων και ρυμουλκούμενων σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Επαγγελματικών Μεταφορών (KBA) μειώθηκε, ειδικά για ημιρυμουλκούμενα (Ιούλιος - 39,3%, Αύγ. -69,5%, Σεπτ. -38,2%). 

Προσφορές φορτηγών TB Q3 Graphic Ε.Ε

Προσφορές φορτηγών συνεχίζουν να μειώνονται συνολικά το τρίτο τρίμηνο του 2024 

Οι τιμές προσφοράς και οι προτεινόμενες τιμές ποικίλλουν

Από την Αγορά TIMOCOM, οι πελάτες μπορούν, αφενός, να προσθέσουν μια τιμή στην προσφορά (Ναύλος) και, αφετέρου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι μπορούν να υποβάλουν τις τιμές τους (πρόταση τιμής). Οι εξελίξεις των τιμών μπορούν να προκύψουν από αυτές τις δύο εναλλακτικές. Στα δρομολόγια εσωτερικού της Γερμανίας, οι μέσες εβδομαδιαίες τιμές προσφοράς το τρίτο τρίμηνο κυμαίνονταν μεταξύ 1,48 €/χλμ. και 1,83 €/χλμ. Η μέση τιμή το τρίτο τρίμηνο ήταν έως και 14,9% υψηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι προτάσεις τιμών ανέβηκαν επίσης το 3ο τρίμηνο: Οι μεταφορείς ζήτησαν μέσες τιμές έως και 1,91 €/χλμ την εβδομάδα με την υψηλότερη ζήτηση. 

Εξετάζοντας όλα τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, η υψηλότερη μέση εβδομαδιαία τιμή ήταν 1,70 €/χλμ, σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι προτάσεις τιμών για τις διεθνείς μεταφορές ήταν κατά μέσο όρο στο ίδιο επίπεδο και επομένως πολύ υψηλότερες από την αξία του προηγούμενου έτους.

Αποψη: Μόνο μια μικρή μείωση στις προσφορές φορτίων αναμένεται μέχρι τα Χριστούγεννα 

Μικρή μείωση της προσφοράς φορτίων αναμένεται για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αλλά η ζήτηση μεταφορών θα παραμείνει πάνω από τα στοιχεία του προηγούμενου έτους εν όψει του τέλους του έτους. Λόγω της έλλειψης χωρητικότητας, η αναλογία φορτηγό προς φορτίο αναμένεται να είναι κατά μέσο όρο περίπου 78:22 τον Οκτώβριο και δεν θα πέσει κάτω από 70:30 έως και τον Δεκέμβριο (βλ. την πρόβλεψη στο γράφημα). «Ακούμε από τη βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών ότι, δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας φορτηγών τις μέρες πριν από τα Χριστούγεννα, αναμένεται μια έντονη μαζική ζήτηση για ελεύθερη χωρητικότητα φορτηγών», αναφέρει ο Gunnar Gburek. 

 

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά μεταφορών και το Βαρόμετρο Μεταφοράς μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Κατεβάστε τα δελτία τύπου
top